Noční můra Kbelská street?

STR21 KBELSKA STREET 1Letňany patří k městským částem s nejlepší dopravní obslužností. Vždyť kdo se může pochlubit tím, že má možnost jet z domova do práce nebo za jinými aktivitami autem, autobusem, trole busem, metrem, vlakem, nebo dokonce letět letadlem z místního letiště?

Velký provoz ale bohužel přináší i negativní faktory. Jedním z nich je vysoká hlučnost. Asi není možné očekávat v milionové metropoli ticho jako v lese, ale je neodpustitelné, když je zbytečně hluk větší, než je nutné.

Typickým příkladem je komunikace Kbelská, která dělí Letňany na starou část a novou část na Proseku. Tato komunikace naneštěstí plní shodou okolností funkci severní části Pražského i Městského okruhu, na což ale nebyla nikdy dimenzována.

Denně protéká směrem k Obchodnímu centru Letňany a od něj neustávající řeka kamionů. Jen pro ilustraci – Kbelskou projede každý den 53.800 osobních vozidel a 12.000 kamionů. Ty jsou navíc často přetížené a neuvěřitelným způsobem ničí povrch vozovky.

Číst dál: Noční můra Kbelská street?

Plně bezemisní linkou 140 už za tři roky?

STR21 Elektrobus Foto 1Dopravní podnik hl. m. Prahy dlouhodobě aktivně testuje nové elektromobilní technologie. Od října 2017 úspěšně probíhá pilotní projekt dynamického nabíjení v Prosecké ulici.

Od začátku prázdnin, tedy od 1. července 2018, je v provozu pravidelná trolejbusová linka č. 58, která jezdí mezi Palmovkou a terminálem Letňany a symbolicky navazuje na dobré zkušenosti z let 1952 až 1965, kdy tato linka zajišťovala základní spojení Letňan s Libní.

Nejedná se však o klasický trolejbus, který známe například z Pardubic, ale o bateriový trolejbus, který dokáže jet větší část své trasy bez troleje pouze na baterii. Není tak nutno budovat trolejové vedení v celé délce linky, ale jen v některých úsecích, například v těch s delším stoupáním.

Číst dál: Plně bezemisní linkou 140 už za tři roky?

Do Letňan jedou od září již všechny soupravy metra

STR21 METRO DO LETNAN IMG 0092 DEUTSCHMagistrát hl. m. Prahy zrušil tzv. pásmový provoz metra na lince C, kde každá druhá souprava mezi 9. a 19. Hodinou nejezdila až do Letňan, ale končila ve stanici Ládví.

Tato skutečnost měla podle Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) vliv na obsazení souprav metra i v centrální části linky. Mnoho cestujících do Letňan si totiž raději počkalo na metro jedoucí až na konečnou.

Zrušením pásmového provozu se tudíž podle DPP má docílit rovnoměrného obsazení vlaků na celé lince metra C.

Číst dál: Do Letňan jedou od září již všechny soupravy metra

Jste zde: Úvod > Doprava