Do Letňan se vrátí “trolejbusy“

STR23 DO LETNAN SE VRATI ELEKTROBUSY

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne během podzimu testovat na lince 140 elektrobusy. Bude se jednat o autobusy, které budou vybaveny trolejbusovými tykadly.

Na konci srpna začal dopravní podnik s výstavbou trolejového vedení v Prosecké ulici. Po dokončení bude dráha sloužit pro testování elektrobusů s dynamickým dobíjením. Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením bude novinkou – k samotnému dobíjení dojde maximálně na 15 % z celkového testovaného úseku.

Prosecká ulice byla vybrána kvůli prudkému stoupání, které by mohlo limitovat životnost baterií. Nejdůležitější bude testování během zimy, která systém nejlépe prověří.

Číst dál: Do Letňan se vrátí “trolejbusy“

Na kole Prahou: nová cyklonavigace, která pomůže jezdit bez obav

STR23 Na kole Prahou bicycle-2332013Městská část Praha 18 zahájila spolupráci na projektu Odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hl. m. Prahy. Aplikace Na kole Prahou chce kombinací informačních, motivačních a komunitních funkcí pomoci začínajícím i zkušeným cyklistům používat kolo jako každodenní dopravní prostředek.

K dispozici je jak pro systém Android, tak i pro IOS, a to zcela zdarma. Co vám nabídne?

Díky propracovaným navigačním funkcím Na kole Prahou snadněji objevíte nejlepší trasu do práce či školy a budete moct na kole vyrazit bez obav i do míst, která dobře neznáte. Navigace bere v potaz mnoho faktorů ovlivňujících nejen dobu dojezdu, ale také bezpečnost a pohodlí pří jízdě na kole. Dokáže se přizpůsobit typu vašeho kola, vašim osobním preferencím a najde i trasy kombinující kolo s veřejnou dopravou.

Nová aplikace nechce jen radit, ale chce také motivovat, abyste na kole jezdili co nejvíce.

Číst dál: Na kole Prahou: nová cyklonavigace, která pomůže jezdit bez obav

Návrh vedení městského okruhu: osmnáctka s ním nesouhlasí

STR22 OSMNACTKA NESOUHLASI 1Vzhledem k tomu, že severovýchodní části Prahy chybí Pražský okruh, který by odváděl tranzitní dopravu z obydlených částí, sledují obyvatelé této části města, jak se vedení Prahy rozhodne v kauze pokračování dalšího vedení obchvatu metropole.

Občané chápou, že vedení okruhu zahloubením je velmi nákladné, ale jeho trasování berou pozitivně s tím, že nebudou dále neúměrně zatěžovány komunikace Liberecká a Kbelská, které jsou již nyní – vzhledem k chybějícímu okruhu – přetíženy tranzitní dopravou.

Stejně jako ostatní jsme očekávali, že Rada hl. m. Prahy schválí původní návrh vybudování další etapy Městského okruhu. O to více jsme byli překvapeni alternativním návrhem, který řeší vedení městského okruhu dvěma větvemi – jednou po Povltavské přes Balabenku a Spojovací ulicí, druhá větev má jít po komunikacích Liberecká, Kbelská a Průmyslová. Sice chápeme, že finanční náklady na vybudování další etapy Městského okruhu jsou značné, ale neměly by být rozhodující…

Číst dál: Návrh vedení městského okruhu: osmnáctka s ním nesouhlasí

Jste zde: Úvod > Doprava