Parkování bez hranic

STR20 PARKOVANI BEZ HRANICOdtahy jsou vnímány asi jako ta nejvíce negativní činnost jakékoliv městské policie, té pražské nevyjímaje. Samotný odtah vozidla je výrazným zásahem do výkonu vlastnického práva. Proto je přesně specifikováno, z jakých důvodů může strážník odtah nařídit.

Auto může tvořit překážku silničního provozu, resp. ohrožovat jeho bezpečnost a plynulost (například křižovatka, přechod pro chodce), nebo stojí v zónách, kde je parkování umožněno jen po uhrazení místního poplatku.

Také může parkovat na vyhrazených místech a parkovištích nebo blokovat vjezd či výjezd – v takovém případě se odtah ale realizuje jen na žádost oprávněné osoby.

Ať se jedná o jakýkoliv případ, z pohledu řidiče odtaženého vozidla jsme jako strážníci stejně nepoužili zdravý selský rozum. To stání v nebezpečném místě (křižovatka, přechod) přece trvalo jen malou chvíli. Řidič si vždy potřeboval jen rychle vyřídit něco důležitého, co nemohlo počkat. Dobrý úmysl rychle odjet byl dán tím, že blikala výstražná světla.

Číst dál: Parkování bez hranic

Vlakem do centra? A proč ne?

STR22 VLAKEM DO CENTRA 1V posledních letech se Letňany mění z průmyslové periferie na dynamicky se rozvíjející moderní čtvrť. Nejrozsáhlejší výstavba se plánuje směrem na severovýchod a do budoucna propojí Letňany s Čakovicemi v jeden souvislý celek. To s sebou nese zvýšené nároky na dopravu.

Dálniční okruh je v nedohlednu a celý 18. pražský obvod trpí pod množstvím aut ze satelitních městeček, která rostou jako houby po dešti. Jak bude aut stále přibývat, tak budou nabývat na důležitosti alternativní možnosti.

V září 2017 Praha schválila novou dopravní politiku, která se opírá o kolejovou dopravu. Plánují se nové tramvajové tratě, ale na okrajích města je snaha využít i železnici.

Číst dál: Vlakem do centra? A proč ne?

Prodlouží se metro do srdce Letňan?

STR27 PRODLOUZI SE METRO 15363900-1Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zadal studii, která má prověřit možnost prodloužení trasy metra C ze současné stanice Letňany přímo do srdce Letňan a dále do Čakovic s cílem zlepšit dopravní obsluhu lokalit v návaznosti na rostoucí bytovou výstavbu.

Ze závěrů studie by měl vyplynout odhad možných nákladů a také časový odhad případné realizace. Současně zadal DPP podobnou studii na prodloužení „zeleného“ metra A na ruzyňské letiště.

V případě prodloužení metra C považujeme za důležité vhodné umístění stanice metra v srdci Letňan tak, aby byla pro velkou část Letňanských v pěší docházkové vzdálenosti. Zároveň by nemělo metro C končit už před Čakovicemi v areálu bývalé Avie.

Číst dál: Prodlouží se metro do srdce Letňan?

Jste zde: Úvod > Doprava