Prázdninový provoz pražské MHD začne v sobotu 2. července

MHD PRAZDNINY 1Podobně jako v předchozích letech, během prázdnin budou prodlouženy intervaly a zrušeny některé spoje v rámci Městské hromadné dopravy v Praze. Beze změny zůstanou příměstské vlakové linky.

Podle vyjádření organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, začne prázdninový provoz v sobotu 2. července a skončí v sobotu 27. srpna 2016. Provoz ovlivní rovněž rekonstrukce tramvajových tratí a opravy na trase metra C.

K omezení dojde především v období přepravních špiček v pracovních dnech, kdy je s ohledem na vysoké procento školou povinných cestujících patrný největší pokles poptávky.

V pracovní dny se intervaly metra prodlouží o jednu až dvě minuty. Počátkem července ovlivní provoz linky metra C výluka v úseku Budějovická – Roztyly. Dopravní podnik Praha plánuje výměnu výhybky. Práce mají trvat od 2. do 10. července, v daném úseku bude jezdit náhradní autobusová doprava.

Číst dál: Prázdninový provoz pražské MHD začne v sobotu 2. července

Letňanské automobily (17)

STR18 Letnanske automobily An-31-1Posledními nákladními automobily, které se pyšnily původní značkou Avia, byly prototypy AN-21 a AN-31.

„Áenky“, vyvíjené v letech 1982 až 1990, vlastně byly nákladní automobily zcela nové konstrukce. Motory v provedení turbo, v návaznosti na pětistupňovou převodovku, dávaly oběma typům vyšší užitné vlastnosti. Nejdůležitější však byla sklopná kabina, díky které měl řidič a opraváři snadnější přístup k motoru a k navazujícím agregátům.

Také vybavení kabiny skýtalo řidiči větší komfort, než měly původní Avie. Řazení měly oba typy v podlaze a kabina byla prostornější.

Číst dál: Letňanské automobily (17)

Letňanské automobily (16)

STR17 Letnanske automobily 16A-21F A-21FT

Dvě různá provedení Furgonu – klasický a vůz používaný k přepravě osob.

O postupné modernizaci středních nákladních automobilů, původem francouzských Saviemů, jsme se již zmínili v předchozích dílech našeho seriálu.

Popsal jsem zde, jak se z jeden a půl tuny A-15 postupně stala A dvacítka i jedenadvacítka. Klasický valník modernizací dostával stále vyšší užitnou hodnotu.

Rozepsal jsem se také o nejrůznějších speciálních nástavbách, ale podrobněji jsem se nezmínil o takzvaném Furgonu A-21F, tj. skříňovém provedení vozu s karosérií, která tvořila a v mnohých případech stále tvoří jeden celek, neboť Furgony A-21F či FT stále vídáme na našich silnicích.

Číst dál: Letňanské automobily (16)

Jste zde: Úvod > Doprava