Letňanské automobily (17)

STR18 Letnanske automobily An-31-1Posledními nákladními automobily, které se pyšnily původní značkou Avia, byly prototypy AN-21 a AN-31.

„Áenky“, vyvíjené v letech 1982 až 1990, vlastně byly nákladní automobily zcela nové konstrukce. Motory v provedení turbo, v návaznosti na pětistupňovou převodovku, dávaly oběma typům vyšší užitné vlastnosti. Nejdůležitější však byla sklopná kabina, díky které měl řidič a opraváři snadnější přístup k motoru a k navazujícím agregátům.

Také vybavení kabiny skýtalo řidiči větší komfort, než měly původní Avie. Řazení měly oba typy v podlaze a kabina byla prostornější.

Číst dál: Letňanské automobily (17)

Letňanské automobily (16)

STR17 Letnanske automobily 16A-21F A-21FT

Dvě různá provedení Furgonu – klasický a vůz používaný k přepravě osob.

O postupné modernizaci středních nákladních automobilů, původem francouzských Saviemů, jsme se již zmínili v předchozích dílech našeho seriálu.

Popsal jsem zde, jak se z jeden a půl tuny A-15 postupně stala A dvacítka i jedenadvacítka. Klasický valník modernizací dostával stále vyšší užitnou hodnotu.

Rozepsal jsem se také o nejrůznějších speciálních nástavbách, ale podrobněji jsem se nezmínil o takzvaném Furgonu A-21F, tj. skříňovém provedení vozu s karosérií, která tvořila a v mnohých případech stále tvoří jeden celek, neboť Furgony A-21F či FT stále vídáme na našich silnicích.

Číst dál: Letňanské automobily (16)

Lesopark vs. prodloužení Veselské

STR17 VESELSKA ULICE CEDULEMnozí z letňanských obyvatel dnes žijí v domnění, že po vybudování lesoparku přišel někdo s tím, že přes něj povede prodloužení Veselské. Ale historie je jiná…

S prodloužením ulice Veselská se počítalo již v územním plánu schváleném v roce 1999. V roce 2002 se tehdejší samospráva dověděla o připravované dražbě pozemků, které byly ve vlastnictví firmy Letov. A protože přes tyto pozemky mělo v budoucnu vést prodloužení Veselské, obrátil se tehdejší starosta Ing. Dobrý na hl. m. Prahu s návrhem, aby pozemky v dražbě koupilo.

Vzhledem k tomu, že se blížil termín dražby a nebylo jasné, zda hl. m. Praha do dražby půjde, schválilo Zastupitelstvo MČ Praha 18 25. července 2002 účast MČ na dražbě a zmocnilo starostu Dobrého ke všem úkonům spojeným s účastí na ní, včetně vydražení pozemků.

Číst dál: Lesopark vs. prodloužení Veselské

Jste zde: Úvod > Doprava