Lesopark vs. prodloužení Veselské

STR17 VESELSKA ULICE CEDULEMnozí z letňanských obyvatel dnes žijí v domnění, že po vybudování lesoparku přišel někdo s tím, že přes něj povede prodloužení Veselské. Ale historie je jiná…

S prodloužením ulice Veselská se počítalo již v územním plánu schváleném v roce 1999. V roce 2002 se tehdejší samospráva dověděla o připravované dražbě pozemků, které byly ve vlastnictví firmy Letov. A protože přes tyto pozemky mělo v budoucnu vést prodloužení Veselské, obrátil se tehdejší starosta Ing. Dobrý na hl. m. Prahu s návrhem, aby pozemky v dražbě koupilo.

Vzhledem k tomu, že se blížil termín dražby a nebylo jasné, zda hl. m. Praha do dražby půjde, schválilo Zastupitelstvo MČ Praha 18 25. července 2002 účast MČ na dražbě a zmocnilo starostu Dobrého ke všem úkonům spojeným s účastí na ní, včetně vydražení pozemků.

Číst dál: Lesopark vs. prodloužení Veselské

Letňanské automobily (15)

STR17 LETN AUTOMOBILY Avia-IkarusNa podvozcích klasických saviemů, tedy Avií A-30, případně jejich modifikací, vznikaly i malé autobusy kategorie minibus.

K těm nejméně zdařilým (alespoň podle vzhledu) patřil minibus, jenž vznikl ve spolupráci s maďarskou firmou Ikarus.

Za základ byl vzat podvozek A-30N a motor Avia 712.11, o skříň se postarali maďarští konstruktéři. Minibus byl vyráběn v mateřském závodě firmy Ikarus ve Szekesfehévaru. Byl určen na export do třetích zemí, zejména do Afriky, několik minibusů se ale dostalo i k nám. Většinou je zakoupila zemědělská družstva, která je používala k vlastním potřebám.

Číst dál: Letňanské automobily (15)

Letňanské automobily (14)

STR17 Letnanske automobily 14 A-31-isotermModernizace středních nákladních automobilů původní francouzské licence Renault-Saviem v Avii pokračovala i v pozdějších letech. Vynutila si to situace na trhu i snaha zvyšovat užitnou hodnotu vozů.

Také zákazníci se nespokojili jen s klasickými valníky A-15, A-30, později i A-21 či A-31. Situace v našem obchodu si vyžádala i výrobu speciálních vozů. Proto konstruktéři Avie, spolu se speciálními výrobci nejrůznějších skříňových nástaveb, dali vzniknout jednoúčelovým zásobovacím vozům. V sedmdesátých letech minulého století pak tyto avie rozvážely potraviny téměř do všech koutů v republice.

Vozy měly místo klasické korby valníků skříně s krytým úložným prostorem. V mnohých případech měly takzvané termo-provedení, takže to byly jakési pojízdné lednice. Byly určeny k rozvozu masa a masných výrobků, spolu s dalšími potravinami, které rychle podléhaly zkáze.

Číst dál: Letňanské automobily (14)

Jste zde: Úvod > Doprava