Letňanské automobily (16)

STR17 Letnanske automobily 16A-21F A-21FT

Dvě různá provedení Furgonu – klasický a vůz používaný k přepravě osob.

O postupné modernizaci středních nákladních automobilů, původem francouzských Saviemů, jsme se již zmínili v předchozích dílech našeho seriálu.

Popsal jsem zde, jak se z jeden a půl tuny A-15 postupně stala A dvacítka i jedenadvacítka. Klasický valník modernizací dostával stále vyšší užitnou hodnotu.

Rozepsal jsem se také o nejrůznějších speciálních nástavbách, ale podrobněji jsem se nezmínil o takzvaném Furgonu A-21F, tj. skříňovém provedení vozu s karosérií, která tvořila a v mnohých případech stále tvoří jeden celek, neboť Furgony A-21F či FT stále vídáme na našich silnicích.

Číst dál: Letňanské automobily (16)

Lesopark vs. prodloužení Veselské

STR17 VESELSKA ULICE CEDULEMnozí z letňanských obyvatel dnes žijí v domnění, že po vybudování lesoparku přišel někdo s tím, že přes něj povede prodloužení Veselské. Ale historie je jiná…

S prodloužením ulice Veselská se počítalo již v územním plánu schváleném v roce 1999. V roce 2002 se tehdejší samospráva dověděla o připravované dražbě pozemků, které byly ve vlastnictví firmy Letov. A protože přes tyto pozemky mělo v budoucnu vést prodloužení Veselské, obrátil se tehdejší starosta Ing. Dobrý na hl. m. Prahu s návrhem, aby pozemky v dražbě koupilo.

Vzhledem k tomu, že se blížil termín dražby a nebylo jasné, zda hl. m. Praha do dražby půjde, schválilo Zastupitelstvo MČ Praha 18 25. července 2002 účast MČ na dražbě a zmocnilo starostu Dobrého ke všem úkonům spojeným s účastí na ní, včetně vydražení pozemků.

Číst dál: Lesopark vs. prodloužení Veselské

Letňanské automobily (15)

STR17 LETN AUTOMOBILY Avia-IkarusNa podvozcích klasických saviemů, tedy Avií A-30, případně jejich modifikací, vznikaly i malé autobusy kategorie minibus.

K těm nejméně zdařilým (alespoň podle vzhledu) patřil minibus, jenž vznikl ve spolupráci s maďarskou firmou Ikarus.

Za základ byl vzat podvozek A-30N a motor Avia 712.11, o skříň se postarali maďarští konstruktéři. Minibus byl vyráběn v mateřském závodě firmy Ikarus ve Szekesfehévaru. Byl určen na export do třetích zemí, zejména do Afriky, několik minibusů se ale dostalo i k nám. Většinou je zakoupila zemědělská družstva, která je používala k vlastním potřebám.

Číst dál: Letňanské automobily (15)

Jste zde: Úvod > Doprava