Smyslem vzdělávání je mít a rozdávat radost

STR11 ROZHOVOR P KUCERA Foto 1První prázdninový den byl pro RNDr. Pavla Kučeru, Ph.D., i prvním dnem v nové funkci. Od 1. července je ředitelem Základní školy a Mateřské školy Generála Františka Fajtla DFC. Proto jsme jej požádali o rozhovor.

Pane řediteli, jaký je to pocit stát v čele nejstarší a pro mnoho letňanských občanů „srdcové“ školy Letňan? Dlouhou dobu byla škola vnímaná jako výjimečná, což bylo před pár lety umocněno získáním čestného názvu ZŠ a MŠ Generála Františka Fajtla DFC.

Chtěl bych začít náš rozhovor mottem: Smyslem vzdělávání, jakkoliv je mnohdy bolestné, je docílit radost. Můj pocit má dvě polohy. Ta první je určité uspokojení v oblasti mé profesní práce. Ta druhá poloha je spojená s velkou zodpovědností. V době, kdy jsem učil na gymnáziu, jsem sledoval úroveň absolventů základních škol, kteří na tuto školu přicházeli. V mnoha případech úroveň znalostí, vědomostí a dovedností neodpovídala tomu, jak by měl žák, který vstupuje na střední školu, případně učiliště či do pracovního prostředí, vypadat. A proto chci ve škole, kde jsem mimochodem působil dva roky ve funkci zástupce ředitele, vytvořit dobré podmínky pro vzdělávání. Aby její absolventi nalezli uplatnění v pracovním životě či měli dobré podmínky pro vstup na střední školy nebo učiliště.

Číst dál: Smyslem vzdělávání je mít a rozdávat radost

Nové hřiště v MŠ Malkovského

STR10 NOVE HRISTE MS MALKOVSKEHOPřed loňskými Vánocemi nová loď – prolézačka, letos o prázdninách pestrobarevně natřený plot, nyní nové sportovní hřiště.

To vše jsou dárky pro předškoláky v Mateřské škole Malkovského. Hřiště s nejmodernějším tartanovým povrchem je určeno pro různé hry – kluci zde mají branky, takže mohou hrát fotbal, holky zase vybíjenou nebo se všichni mohou jen tak proběhnout.

Letňanská radnice každý rok investuje do školky v Malkovského ulici značné finanční prostředky, nicméně škola využívá také sponzorských darů od podnikatelů působících v naší městské části.

Číst dál: Nové hřiště v MŠ Malkovského

Není nad praktickou výuku v nové dílně a kuchyňce

STR10 NENI NAD PRAKTICKOU VYUKU 1V poslední době se učitelé často setkávají s faktem, že plno žáků neovládá základní praktické dovednosti jako zatlouct hřebík, vzít do ruky pilu či pilník nebo uvařit čaj. Nejsou k tomu doma vedeni.

V honbě za dobrými známkami a ve snaze dostat se na střední školy většinou ekonomického zaměření nemají děti možnost „přičichnout“ k řemeslným činnostem. Takže se o nich jednak nic nedozvědí, jednak nezjistí, že by je mohly bavit. Na výuku pracovních činností se sice v rámci školních plánů a časových dotací myslí, ale bez zázemí je prakticky nemožné ji zavést a provádět.

Číst dál: Není nad praktickou výuku v nové dílně a kuchyňce

Jste zde: Úvod > Komunitní plánování