Letňany dopravní

STR4 TEMA DOPRAVNI 1Ve vztahu k dopravě se lidé obecně dělí na dvě skupiny – na ty, kteří jezdí vlastním vozem, a ty, kteří upřednostňují hromadnou dopravu.

A protože tuzemská lidská povaha velí nadávat nahlas a chválit potichu (nebo jen pomyslně či vůbec), letňanská skupina motoristů spílá nad nedostatkem parkovacích míst a zaplněnou Tupolevkou s karavanami aut v ranní a odpolední špičce.

Uživatelé MHD nezůstávají pozadu s kritikou nedostatku autobusových linek, dlouhých intervalů všech spojů a stanice metra daleko od sídliště. Většina nářků pak končí na radnici.

Číst dál: Letňany dopravní

Od první dvouletky až po léta sedmdesátá

seriál 710. výročí založení Letňan (5. díl)

STR4 710 VYROCI ZARI 2017 1

Zastávka trolejbusové linky č. 58 u Letova ve směru od Proseku

Po válce, jež zdecimovala obyvatelstvo, i náletech, které zase poničily zdejší usedlosti, domy a komunikace, se Letňany a Letňanští obdivuhodně rychle vzchopili.

Už v letech 1946 a 1947 (tedy během prvního dvouletého hospodářského plánu) se tu začalo budovat, do první cihlové bytovky se nastěhovali důstojníci z kbelského letiště na začátku padesátých let.

Ještě v polovině minulého století byly Letňany poklidnou obcí. Ne nadlouho… Vedle výzkumného ústavu se v jejich katastru nacházely dvě velké letecké továrny, a přestože mnoho Letňanských dojíždělo za prací do Prahy a okolních obcí, bylo třeba řešit ubytování zaměstnanců zmíněných podniků.

Avia se v té době zaměřovala s bytovou výstavbou na nedaleké Čakovice, první bytovky tady tedy vybudoval Rudý Letov. Úplně první družstevní dům, na který o dekádu později navázalo celé sídliště, byl postaven nedaleko školy, domov v něm našli nejen Letováci, ale i rodiny několika zaměstnanců Avie.

Číst dál: Od první dvouletky až po léta sedmdesátá

Jste zde: Úvod > Téma měsíce